۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۵۵۰۵۰
آیت الله مصباح یزدی:

شبهات شیطانی نسل جوان را تهدید می کند | حوزه علمیه پاسخگو باشد

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که امروزه شبهات شیطانی نسل جوان را تهدید می کند، تأکید کرد: حوزه علمیه موظف است که به همه شبهات به صورت منطقی پاسخ دهد و در این زمینه کوتاهی نکند.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در دهمین یادواره شهدای مؤسسه امام خمینی(ره) که در سالن همایش های این مؤسسه برگزار شد، با بیان اینکه امروزه شبهات شیطانی بسیاری در حال تهدید نسل جوان جامعه است، گفت: یکی از این شبهات، شبهاتی است که درباره چرایی وجود جنگ در عالم مطرح می شود؛ آنها در این زمینه می گویند «چرا خداوند کاری نکرده است که در عالم صلح برقرار باشد و جنگی برپا نشود».

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بر ضرورت تدوین رساله ها، مقالات و‌ کتب علمی ‌در زمینه پاسخ به این نوع شبهات تأکید کرد و اظهار داشت: مردم در طول تاریخ همواره با این دسته از شبهات شیطانی روبه رو بوده اند و جریان های شبه افکن از طرق مختلفی همچون جبرگرایی، کارهای غلط خود را توجیه می کردند؛ امروزه همان شبهات به روز رسانی شده و به صورت اصطلاحات فلسفی به کار می رود، بنابراین امروزه حوزه های علمیه موظف هستند که به همه شبهات به صورت منطقی پاسخ دهند و  در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی با بیان اینکه هر کدام از نظریه های مختلف در دنیا به شبهه یاد شده بر اساس مسلک خودش پاسخ می دهد، عنوان کرد: مادی گرایان سنتی می گویند انفجاری رخ داد و همه عالم هستی به وجود آمد و بر این اساس همه رخدادهای دنیا را صرفاً اتفاق و حادثه می دانند؛ دسته دیگر که مادی گرایان دیالکتیکی و جدلی هستند، جنگ و خونریزی را لازمه عالم دانسته و قائل هستند که بشریت برای زندگی‌، بقا و پیشرفت باید به جنگ بپردازد.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: مادی گرایانی همچون آمریکایی ها از هیچگونه جنگی ابا ندارند و برای دستیابی به منافع خود از هر شیوه ای اعم از سلاح های هسته ای و اتمی استفاده می کنند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه ضروری است پدیده ای وجود داشته باشد تا بشریت به وسیله آن از ارزش های خود حفاظت کنند، ابراز داشت: ما در دین خود در عرصه دفاع، آموزه های بسیار  غنی‌ داریم و علما باید آنها را برای جامعه تبیین کنند تا شبهات حل‌شود.

وی افزود: منفعت طلبی، مادی گرایی، دفاع از جان، مال و ناموس از جمله اهدافی است که سبب می شود احزاب مختلف با یکدیگر به جنگ‌ بپردازند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه افراد در عرصه جهاد و دفاع از ارزش های اسلامی به سه دسته تقسیم می شوند، عنوان کرد: دسته اول به غنیمت ها و مال دنیا دل خوش می کنند، دسته دوم‌ جان خود را با خداوند معامله می کنند و خدای متعال نیز در عوض این تجارت به آنها پاداش ابدی می دهد، اما دسته سوم کسانی هستند که خالصانه و عاشقانه و بدون هیچگونه ترس از جهنم یا حب بهشت، جان خود را برای خداوند فدا می کنند؛ با مطالعه وصیت نامه های شهدای دفاع مقدس درمی یابیم که این عزیزان از دسته سوم بودند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان با بیان اینکه تنها مکتب اسلام می تواند افرادی تربیت کند که برای به شهادت و جان دادن در راه خداوند چله نشینی کنند، یادآور شد: امام حسین(ع) نمونه بارز ایثارخالصانه در راه خداوند متعال بودند، زیرا مکتبی را گشودند که بر اساس آن، هزاران هزار شاگرد مستعد شهادت تربیت شدند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات